Friday, October 31, 2008

pagi jumaat terakhir oktober ...

friday morning.. 1053 am... edwh orange office

oleh kerana aku tengah nunggu report aku tgh retrieving data.. so aku berblog la jap.. boring la plak..

cita aku hari tok pasal kawan aku bernama butet.. oleh kerana aku boring pagi tok tek.. sik tauk nak call sapa.. jadi aku call la si butet tok.. k teman k bloya.. boleh la aku tauk cita pasal nya nak bertunang.. mun nak nunggu nya call aku bertanduk kali pusak belum tentu nya call aku..
so aku dail la no butet.. belum sempat aku dengar caller ringtone nya telefon aku dah berjawab dah.. sempat juak la aku ngujiknya madah rasa sik cayak ku sekali ringing jak dah di angkat nya.. mesti nya tengah main2 msg ngan can nya ya.. ya tang cepat jak nya angkat telefon..
so bermula la agenda soal selidik aku dengannya... hehehhe

macam2 la soalan ku tanyak ngannya.. sapa nama gereknya.. bila kenal.. camne pande kenal.. maklumlah butet tok mun kamek orang nanyak sikit pasal hal kaseh sayang ngannya nya tok jawapan standard nya salu berik kamek orang is ".. adalah" "...ish.. kelak2 jak kitak orang tauk" "... belum tiba masanya gik" yalah jawapannya salu berik ngan kamek orang sampe kamek orang malas nak nanyak.. berahsia gilak...
so hari tok tek peluang aku nanyak soalan ngannya tek.. rupa2nya kawan aku tok nang pande berahsia.. lamak dahnya bercintan cinton ngan mbiak laki tok tek.. baruk hari tok kamek orang tauk.. ya pun mun sik pasal mak nya pecah rahsia pasal nya nak bertunang sampe bila2 la kamek orang sik tauk... hm.. butet butet...
so baruk hari tok juak la aku tauk sapa nama jejaka pujaan butet ya tek.. baruk hari tok juak la aku tauk camne nya duak kenal..
daripada dengar nada suara butet, nampaklah nya happy.. sempat la aku nanyak ngannya apa perasaan nya tek.. paling aku sik tahan dengar jawapannya padah aku adalah ".. kegembiraan berganda.." .. adoh butet.. nang tua ija nya dari dolok sik berubah2.. sik ipak ngan diriknya pun...
daripada cita anim.. butet sik tauk camne nak madah ngan kamek orang.. tang lucu jak aku nengar butet sik pande madah indah.. pande malu indah.. sejak bila...
so apa pun butet "SELAMAT BERTUNANG" semoga ko berbahagia dengan azmi sampe bila-bila..

*************************************************************

tok cita aku dengan kawan aku sorang gik

rupanya cita tok sik abis.. tergantung

No comments: