Monday, October 27, 2008

sambungan minggu minggu di bulan oktober

hari tok 27 oktober 2008 isnin.... cuti deepavali.. isnin di minggu-minggu yang lepas kenak pegi keja.. oleh kerana kl cuti hari tok so boleh la bersenang lenang kat umah cuti deepavali tok..
sekda apa gilak aktiviti aku hari tok.. lepak2 kat umah... minum2.. ilek2.. ya jak la keja..
bangun pagi.. kemas2 bilit... kakya mandi.. zohor suma.. baruk la masak..
hari tok aku masak tomyam ayam & sayur campur pake kamek duak kawan ku lunch..
makan2 sambil nangga tv.. kemas2 dapur semua .. baruk la ilek kejap.. sedar-sedar jak jam dah pukul 4.. cepat na masa berlalu...
lepas asar.. aku practice yoga jap for 30 min.. rasa reliefing la juak lepas beryoga.. hilang sikit la rasa badan yang stress..
lepas beryoga rilek2 baca majalah pengantin & ratu sehari.. carik ilham utk wedding aku kelak.. walaupun wedding aku bulan 5 tahun depan.. tapi aku dah start dah molah perancangan.. yalah.. sebab aku n tunang ku masing2 berjauhan .. dengan komitmen kerja gik.. so prepare sikit2 la dari awal.. sik la kelak bergaut2.. lagipun susah nak berbincang make phone or email or sms.. senang kit bertemu muka.. so dari kinek tok la start mike apa nak dibincang.. kelak mindak tinggal nak berbincang jak.. sik la lelah cari isi2 penting gik.. lagipun parents mk duak jauh kat kuching.. makin la limited masa nak berbincang..
so tinggalkan kisah preparation aku ya..
tadik waktu aku access internet aku pake wireless free.. hsbb pun.. hsbb ya maksudnya high speed broadband.. projek kerajaan yang kontraknya dapat oleh telekom.. hehe.. ingatkan blh akses suma website .. rupanya ada limit juak macam kat ofis.. mungkin ya masih trial kali yalah.. lagipunnya pun connection very low.. sigek bar jak ..sik dapat la nak expect akses tenet macam streamyx macam kinek tok..
hehehe..
so ya jak la cita hari isnin aku... pastok aku sambung cita aku dari minggu lepas...
hari pun dah senja.. cer.. ayat.. hari dah senja sik tahan.. dah maghrib pun hari.. bergelap agik la ku... lampu bilit ku ndak alah2 rosak.. iboh jak jadi lampu.. jadi lampu pun menyusah kan aku ngan kawan ku.. dah lejuk dah nyawa ku nak atur nya.. aku nak jadi mc gyver pun susah juak.. sekda tangga.. k kerusi pun payah bertambah majalah gik baruk la dapat bertekik.. sik pa la.. kelak ku carik jalan camne nak atur nya.. mun sik sampe aku kawen la lampu ya sik beratur2...
eh.. maka aku madah nak berenti.. so stop lok.. kelak2 la sambung gik..

No comments: